14 maart 2023

Genieten van muziek

Vandaag mochten ze weer, groep 5a van Het Talent. Samen wandelen naar de Heerd om met verschillende instrumenten muziek te maken. En vooral: genieten van muziek maken! Samen vormen de leerlingen het Leerorkest.

Tijdens het Leerorkest ervaren de leerlingen hoe het is om samen muziek te maken. De leerlingen werken samen, leren van elkaar en werken naar een presentatie toe. Vol enthousiasme oefenende ze vandaag verschillende liedjes: van “De wielen van de bus” tot aan “het leerorkest nummer” op de melodie van “In the Jungle, the mighty jungle”. En wat deden ze het nu al énorm goed!

Het Leerorkest zorgt ervoor dat elke leerling uit de deelnemende klassen de kans krijgt om te ervaren hoe het is om een muziekinstrument te bespelen, samen muziek te maken en dit te presenteren. Een zeer leerzame ervaring, die het grootste deel van de leerlingen zonder het Leerorkest nooit zouden kunnen ervaren. Aangeboden door muziekvereniging, o.a. gesubsidieerd door het Ondernemersfonds gemeente Heerde.